Friday 27 May 2011

Sayur Labu Goyang ... resepi baru?

.

Semalam 'lunch' dengan Mama di sebuah restoran. Makanannya 'enak-enak banget'.


Setelah usai memilih lauk-sayur-air minuman, kami pun duduk di meja yang bertentangan dengan sepasang (kekasih / suami isteri?) lelaki dan perempuan yang aku anggarkan usia mereka pertengahan 30-an.


Perempuan itu berpakaian seksi. Amat seksi. Memakai bra warna hitam sebab tali bra dan sebahagian 'cup' secara terang-terang nampak. Dia pakai baju tanpa lengan yang selayaknya dipanggil gaun tidur berwarna pirus kerana talinya lebih halus dari tali bra. Maka terbonjol dan terjojollah daging empuk yang macam apam di dada. Sebahagiannya jelas, nampak jelas hingga ke paras lurah yang memisahkan dua daging empuk yang sepatutnya terlindung jika memakai singlet sekalipun. Si lelaki makan dengan hati yang kurang tenteram, aku syak.



Setelah mereka usai makan dan bayar lalu beredar keluar, tiba-tiba seorang perempuan (30-an) yang duduk di meja sebelah aku bersuara.

" Indah sungguh pemandangan hari ni..." dia ulang 2 kali.

Pasangannya (lewat 30-an) ketawa geli hati. Diikuti dengn beberapa meja makan di sekelilingnya. Termasuk kakak towkeh restoran (40-an) yang ketawa terbahak-bahak.


" kak, esok boleh masak sayur labu pula..." tambah lelaki lewat 30-an itu lagi.

" okey, esok akak masak 2 biji labu goyang... " sahut kakak towkeh restoran.


Mereka semua tertawa. Aku tersenyum jer. Mama tak tau apa-apa sebab dia tak perasan dan tak faham punca cerita.



Setelah kami usai makan, aku pun bayar. Di kaunter, aku tanya kakak towkeh 40-an itu.


" esok jadi ke nak masak sayur labu ...? "


Kakak tu ketawa....... Mama masih keliru.







.

4 comments:

kucingorengemok said...

buat inside-joke dengan kakak kedai & tak ajak mama, sampai hati kauuu

Sang Kelembai said...

KOG,
dalam kereta aku dah citer balik... tapi lawak tu dah basi la...

tasekM said...

ni kira labu air ke labu kuning nih...?

:p



.

Sang Kelembai said...

TM,
Labu kuning.. bulat sikit...