Saturday 16 April 2011

Memang pesen pemandu Malaysia macam tu...

Oppsss...... !!!



Lain kali sebelum masuk ke dalam kereta, cuba jangan terus buka pintu bahagian pemandu.

Cuba berjalan ke sebelah sana kereta, sebelah kiri kereta dan berdiri dengan kepala sama paras dengan tombol pintu itu.

Lihat betul-betul permukaan pintu depan dan belakang sebelah kiri badan kereta itu.

Kemudian, pergi semula ke sebelah kanan badan kereta. Buat perkara yang sama.


Cuba perhatikan perbezaannya...


Aku dapati panel pintu depan dan belakang sebelah kiri kereta aku berlekak-lekuk. Penuh dengan garis-garis calar. Sebelah kanan kereta aku okey.

Sebabnya, orang parking sebelah selalunya tak hiraukan pintunya bila dibuka. Asyik 'tersentuh' panel kereta aku.

Aku juga dapati, semua kereta pun lebih kurang begitu: sebelah kiri lebih banyak lekak-lekuk daripada sebelah kanan.


Sebabnya, kereta di Malaysia dipandu dari sebelah kanan. Dan bila parking rapat-rapat memang payah buka pintu nak keluar. Lebih-lebih lagi kalau pesen buka pintu dengan kaki.





.

4 comments:

aza ni said...

salam zam
kiriku memang dsh lekuk gsrit ...
apsal lambat nar aku jumpa entri ni...he he..

sindiketsulit said...

aaa!
kat tepi bonet sebelah kiri mmng berlekuk.
ada keta besar hentam keter kecil ku.
pastu lari.
jahat.

Lily Abdullah said...

aaaaa..apasal tutaq nama?

(komen out of topic)

Sang Kelembai said...

Azani,
Aku dah malas nak betulkan yg calar balar tu. Cat elok-elok selang seminggu kena balik....



Ros,
Takpe, lenkali ko lak buat gitu kat orang. Baru hukum karma namanya..


Waterlily
Bukan tukaq... ni tempat lepak santai...